Kariyer

Aydınlar Dental'de kariyer fırsatları için bizimle iletişime geçin.

Bize Danışın

Aşağıdaki form doldurarak randevu bildirimi oluşturabilirsiniz.

Name(Gerekli)
Dosyaları buraya sürükleyin ya da
Azami dosya boyutu: 128 MB.

Bizimle iletişime geçtiğiniz için teşekkür ederiz.

0/0

Çalışanlar oldukça profesyonel, kibar ve yardımsever. Özellikle yurt dışından gelen hastalarda randevular konusunda çok hassaslar, saatler konusunda çok dikkatliler. Bu kliniği bulduğum ve burada tedavi olduğum için çok mutluyum.

Malwina BLICHARZ

04 Aralık 2017

Pelin Karamik’e tüm ailemizle birlikte teşekkür ederiz, bana ve kız kardeşime harika bir tedavi sağladı, en başta yapılması gerekenleri ve tüm fiyatları detaylı bir şekilde bize gösterdi. tüm sorularımızı yanıtlamak ve son dakikada ablamla ilgilenmek için çok cana yakın ve nazik. Çok iyi, profesyonel ve güler yüzlü hizmet, hepimiz çok keyif aldık.

Alan Baychorov

20.01.2021

Ağız ve Diş sağlığı merkezi hekimleri Mete Dalbeler, Neslihan Türker ve Ali Osman Maviş’e teşekkür ederim. Bilimsel olarak üst düzeyde üç hekimi bir arada bulmak ve tedavi olmak biz hastalar için büyük nimet. Başarılı çalışmalarının devamını dilerim.

Melek Yeşim KURUOĞLU

11 Ekim 2018

Diş Hekimleri Deniz hanım ve Sermin hanım uzmanlıklarının yanında tam birer misafirperverler. Benim gibi zor tedavi edilebilecek bir hastayı bile evinde ve huzurlu gibi hissettirmeyi başardılar. Huzurunuzda kendilerine çok teşekkür ederim.

Seyhun Yamanel

13 Temmuz 2018

Dişlerim için yaptığınız herşey için çok teşekkür ederim. Emine Hanım ve Ülkü Hocam gerçekten hiç tahmin etmediğim, bir sonuç yarattılar. Dişlerimin onarımı için gösterdikleri özeni asla unutamam. Dişlerimden gerçekten çok mutluyum. Ayrıca emeği geçen diğer arkadaşlara da çok teşekkür ederim.

Osman ŞAHAN

26 Ağustos 2018
    Diş Hekimliği
    20 Ekim 2023

Güncelleme Tarihi: 14 Aralık 2023

Diş Ağrısına Ne İyi Gelir?

Hastaların diş ağrısında ilk tercih etmeleri gereken acilen diş hekimine gitmeleridir. Diş hekimine gidene kadar olan süreçte hekimin önerdiği ağrı kesiciyi kullanmaları ağrılarını hafifletir.

Diş Ağrısının Nedenleri Nelerdir?

Diş ağrısı genelde derin çürükler, diş eti rahatsızlıkları, diş enfeksiyonu(apse), yarı sürmüş gömülü dişler, travma, bruksizm (diş gıcırdatma) gibi sebeplerden kaynaklanır. Ancak bazı durumlarda sinüzit ağrı diş ağrısı ile karışabilir.

Diş Ağrısı Belirtileri

Diş ağrısı birçok şekilde kendini gösterebilir. Bunlar; durup dururken ya da sıcak-soğuk yiyecek, içecek tüketimi ardından, gece uykudan uyandıran, yemek yerken dişin üstüne basamama şikayetleriyle karakterize olabilir. Hastalar tarafından diş ağrıları zonklama, sızlama, keskin, yaygın (dişe komşu yüz bölgelerine yayılan ağrı), nabzı atar tarzda bir ağrı olarak tanımlanır.

Çürük Diş Ağrısına Ne İyi Gelir?

Çürük sadece hekimin tedavi edebileceği bir olgudur. Çürük tedavisinde dolgu, kanal tedavisi, diş restore edilemeyecek durumda ise çekim tercih edilir. Bu yüzden hastalarımızın geç kalmadan çürüklerini acilen tedavi ettirmeleri gerekir.6 ayda bir diş hekimi kontrolü çürüklerin erken teşhisi için önemlidir.

İltihaplı Diş Ağrısına Ne İyi Gelir?

Diş enfeksiyonunda hastanın yüzü şişebilir veya iltihabi durum yumuşak dokudan direne olarak ağız içine alabilir. İltihabi durumlarında hastanın kendi kendine antibiyotiğe başlaması kesinlikle yanlıştır. Mutlaka diş hekimine muayene olup gerekli tedaviye başlanması gerekir.

20’lik Diş Ağrısına Ne İyi Gelir?

20 yaş dişleri bazen çene kemiğine tam olarak yerleşemez ve gömülü kalır. Özellikle yarı gömülü dişlerde temizlenemeyen dişeti aralığı iltihabi durum yaratarak hastada ağrı durumu oluşturur. Bu durumda hekim gerekli görürse antibiyotik baskısı altında dişin çekimi gerçekleşir. Hastamız yine hekime gidene kadar hekimin önerdiği ağrı kesici ve hekim gerekli görürse antibiyotik kullanmalıdır.

Gece Diş Ağrısına Ne İyi Gelir?

Gece ağrısı hastaları hekime götüren ağrıdır. Çürük artık sinir dokusuna ulaşmıştır ve tedavisi kök kanal tedavisidir. Gece uykudan uyanan hastanın yapması gereken o an ağrı kesici içmek, ertesi gün diş hekimine gitmektir.

Diş ağrısı geçici mi yoksa ciddi bir sağlık sorununun belirtisi olabilir mi?

Diş ağrısı doğru teşhis ve tedaviyle ortadan kaldırılabilen bir olgudur. Bazı hastalıkların diş ağrısıyla karıştığı durumlarda hekim teşhis ederek gerekli tıbbi bölümlere hastayı yönlendirmelidir.

Diş ağrısı tedavi edilmezse ne gibi komplikasyonlara yol açabilir?

Diş ağrısı ne kadar erken tedavi edilirse dişin ağızda kalım süresi uzun ve ağrının kontrol altına alınabilmesi daha minimal tedavilerle gerçekleşir. Diş ağrısı hastanın günlük yaşamını etkiler, rutinlerini bozar, stres ve sinirli ruh haline sebep olur.

Diş ağrısı genellikle hangi yaş gruplarında daha sık görülür?

Diş ağrısı her yaşta görülmekle birlikte çocuklarda diş ağrısına daha çok rastlarız. Ağız bakımını yetersiz yapmaları, koopere olmamaları bu durumun sebeplerindendir.

Diş fırçalama alışkanlıkları diş ağrısını önlemede nasıl bir rol oynar?

Diş fırçalama çürük oluşumunu engellemekte ve bu sayede diş ağrılarını önlemede büyük bir rol oynar.

Diş ağrısını önlemek için hangi beslenme alışkanlıkları önemlidir?

Diş ağrısını önlemek için diğer bir deyişle çürük oluşumunu azaltmak için süt, peynir, kefir gibi bitkisel kaynaklı besinler tüketilmelidir. Şekerli ve yapışkanlı gıdalar aşırı tüketiminden kaçınılmalıdır. En önemlisi de beslenme sonrası günde üç kere en az iki dakika sürecek şekilde dişler fırçalanmalıdır.

Diş ağrısı hamilelik döneminde daha sık mı görülür ve nasıl tedavi edilmelidir?

Hamilelik döneminde kalsiyum eksikliği, oral hijyene dikkat etmeme ve hormonsal dengenin değişmesiyle birlikte diş problemleri görülebilir. Hamilelik planlamadan önce diş hekimi kontrolüne düzenli olarak gidilmelidir. Hamile hastaya diş tedavisi ikinci trimesterde planlanmaktadır.

Diş ağrısını hafifletmek için kullanılan yaygın ilaçlar nelerdir ve nasıl kullanılmalıdır?

Diş ağrısında parasetamol grubu ilaçlar çok etki etmezler. Daha güçlü ağrı kesici olan nonsteroid antienflamatuvar grubu ağrı kesiciler tercih edilir.

Diş ağrısını önlemenin en etkili yolları nelerdir ve düzenli olarak ne tür kontroller yapılmalıdır?

Diş ağrısını önlemek için dişlerimizi günde üç kere en az iki dakika boyunca fırçalanmalı, dişlerin arayüz temizliği için diş ipi veya arayüz fırçası her gün düzenli olarak kullanılmalıdır. Altı ayda bir düzenli olarak mutlaka ağız ve diş sağlığı kontrolleri yapılmalıdır.

Kaynak: