Kariyer

Aydınlar Dental'de kariyer fırsatları için bizimle iletişime geçin.

Bize Danışın

Aşağıdaki form doldurarak randevu bildirimi oluşturabilirsiniz.

Name(Gerekli)
✓ Valid number ✕ Invalid number
Dosyaları buraya sürükleyin ya da
Azami dosya boyutu: 128 MB.

Bizimle iletişime geçtiğiniz için teşekkür ederiz.

0/0

Çalışanlar oldukça profesyonel, kibar ve yardımsever. Özellikle yurt dışından gelen hastalarda randevular konusunda çok hassaslar, saatler konusunda çok dikkatliler. Bu kliniği bulduğum ve burada tedavi olduğum için çok mutluyum.

Malwina BLICHARZ

04 Aralık 2017

Pelin Karamik’e tüm ailemizle birlikte teşekkür ederiz, bana ve kız kardeşime harika bir tedavi sağladı, en başta yapılması gerekenleri ve tüm fiyatları detaylı bir şekilde bize gösterdi. tüm sorularımızı yanıtlamak ve son dakikada ablamla ilgilenmek için çok cana yakın ve nazik. Çok iyi, profesyonel ve güler yüzlü hizmet, hepimiz çok keyif aldık.

Alan Baychorov

20.01.2021

Ağız ve Diş sağlığı merkezi hekimleri Mete Dalbeler, Neslihan Türker ve Ali Osman Maviş’e teşekkür ederim. Bilimsel olarak üst düzeyde üç hekimi bir arada bulmak ve tedavi olmak biz hastalar için büyük nimet. Başarılı çalışmalarının devamını dilerim.

Melek Yeşim KURUOĞLU

11 Ekim 2018

Diş Hekimleri Deniz hanım ve Sermin hanım uzmanlıklarının yanında tam birer misafirperverler. Benim gibi zor tedavi edilebilecek bir hastayı bile evinde ve huzurlu gibi hissettirmeyi başardılar. Huzurunuzda kendilerine çok teşekkür ederim.

Seyhun Yamanel

13 Temmuz 2018

Dişlerim için yaptığınız herşey için çok teşekkür ederim. Emine Hanım ve Ülkü Hocam gerçekten hiç tahmin etmediğim, bir sonuç yarattılar. Dişlerimin onarımı için gösterdikleri özeni asla unutamam. Dişlerimden gerçekten çok mutluyum. Ayrıca emeği geçen diğer arkadaşlara da çok teşekkür ederim.

Osman ŞAHAN

26 Ağustos 2018
    Ortodonti
    05 Aralık

Ortodonti Tedavisi

Ortodonti nedir?

Ortodonti dişlerin ve çenelerin yüze ve birbirlerine göre olan uyumlarındaki bozulmayı ve dişlerdeki çapraşıklıkları tedavi eden bilim dalıdır.

Ortodontik problemler neden oluşur?

Ortodontik sorunlar çoğu kalıtsal olmakla beraber, sonradan oluşan solunum yollarını etkileyen yapısal sorunlardan( geniz eti ve bademcik büyümesi vb.), çeşitli kötü alışkanlıklardan (parmak veya emzik emme vb.), diş ve çevre dokuların kayıplarından ötürü oluşabilmektedir.

Ortodontik problemlerin belirtileri nelerdir?

Ortodontik problemler yüzde ve dişlerde şekil bozuklukları, çiğneme ve ısırma gibi fonksiyonlarda kayıplar ile belirti vermektedir.

Çocuklarda ortodontik tedavi zamanlaması

Çocuklarda süt dişlerinde sürme tamamlandıktan sonra mutlaka doktor kontrolüne getirilmelidir. Çenelerin uyumunun bozulduğu bazı vakalarda büyüme ve gelişimi takip ederek erken yaşat müdahaleler yapılabilmektedir.

Erken yaşta ortodontik tedavinin önemi

Çene kemiklerini ilgilendiren, büyüme gelişimin  çeşitli aygıtlarla yönlendirilmesi ile yapılan tedavilerde erken yaşta teşhis çok önemlidir.

İleri derecede çapraşıklık vakalarında süt dişleri sürmesinin yönlendirilerek yapılacak ortodontik tedavinin kolaylaştırılması mümkün olabilmektedir.

Ortodontik tedavi ne kadar sürer?

Yapılacak tedavinin çeşitliliği ve hastanın kullanması gereken aygıtlara  karşı olan uyumu ve işbirliği tedavi süresini oldukça etkilemektedir.

Uyumlu ve işbirliği tam hastaların çeneleri ile ilgili bir uyum sorunları yoksa aktif tedaviler ortalama 12 ay sürmektedir. Devamı da mutlaka en az aktif tedavi süresi kadar sürecek pekiştirme dönemi olmalıdır.

Braketler ile yaşamak

Yeni bir gözlük veya ayakkabı kullanmaya benzer. İlk tanışmanız sorunsuzdur ama devamında bir alışma süreci gerektirir. İlk günlerde mutlaka ufak tefek rahatsızlıklar olacaktır. Dişlerde uygulanan kuvvetlere karşı ağrı şeklinde bir cevap olabilir ancak bu ağrı 3-4 günden fazla sürmez ve ağrı kesicilere cevap veren bir ağrıdır.

Aygıtların varlığı sonradan unutulsa da ilk günler fazlaymış gibi gelebilir. Ağız içinde tahrişler oluşabilir tabi medikal tedavileri ve önleyici ilaçları mevcuttur.

Ağızda ortodontik aygıtlar varken  doktorunuzun vereceği yasaklar ile ilgili listeye mutlaka uyulmalıdır. Aksi takdirde aygıtlarda oluşan deformasyonlar tedavinizdeki süreçleri etkileyip tedavi süresinin uzamasına neden olabilir.

Ağız hijyeni

Çok önemlidir çünkü iyi fırçalanmayan yerlerde çürükler ve kalıcı lekelenmeler oluşur. Diş etlerinde ciddi hastalıklar ve diş eti büyümeleri görülür.

Kontroller

Genel olarak 4 haftalık periodlar halinde olmaktadır ihtiyaca göre 2-6 hafta arasında da olabilir.

Ortodontik tedaviye alışmak

Ortalama 1 hafta sürer. Sonrasında birçok hasta tellerin varlığını unuttuğunu ve çok alıştığını söylemektedir.

Yeme-içme alışkanlıkları

Doktorunuzun verdiği listede belirtilir.

Ağrı ve dişlerde mobilite(Sallanma)

Daha önceden klinik ve radyolojik olarak tespit edilmiş bir sorun yoksa tamamen ortodontik kuvvetlerden kaynaklı dişlerde ağrılar ve sallanmalar olabilir, ağrılar süreklilik göstermez dönemsel olabilir, bu şikâyetler fizyolojik bir sürecin sonucudur.

Hasta Kooperasyonu

Tedavinin başarısını ve süresini etkileyen en önemli etkendir. Ortodontik tedaviler hastaların katılımını gerektiren tedavilerdir. Tüm medikal tedaviler gibi ilaçlar yerine aygıtlar kullanılmaktadır. İlaçlı tedavilerde nasıl reçeteye sadık kalınmazsa tedavi olmayacağı gibi ortodontide de  reçete doktorunuzun size anlattığı kullanım talimatıdır, uyulmazsa %100 başarı beklemek mümkün değildir.

12 yaş ve üzeri ortodonti

Ortodonti tedaviyi etkileyecek herhangi bir hastalığı veya kooperasyon sorunu olmadığı sürece gereken her yaşta yapılabilir.

Genelleme yapmak doğru değildir şu yaş kesin uygundur denemez.

Çene uyum sorunu,  yutkunma problemi, çene darlığı parmak emme gibi durumlarda    4-5 yaş gibi erken dönemlerde, çapraşıklık vakalarında  erişkinlerde hemen hemen her yaşta ortodontik tedavi yapılabilir.

Tedavi seçenekleri ve kullanılan apareyler

Ağız içi aparey Sabit ve hareketli olmak üzere ikiye ayrılır.

Ağız dışı aparey çenelik yüz maskesi head gear gibi aygıtlardır.

Ortodontik  tedavide riskler nelerdir?

Ağız hijyeni iyi korunmazsa çürükler ve kalıcı lekelenmeler oluşabilir, diş eti hastalıkları görülebilir, diş eti büyümeleri olabilir.

Ender olarak kök yapısı zayıf dişlerd e kuvvet uygulanmasına bağlı olarak kök erimeleri ve nekroz dediğimiz dişte kararmalar görülebilir. Ancak bu çok nadir görülen bir durumdur, kanal tedavisi ve beyazlatma tedavisi ile bu sorunlar çözülebilir.